• Home
  • Contul Meu
  • Statut
  • Colectii
    • Lista Colectionari
    • Cauta o Colectie
    • Cautare Avansata
  • Aplicatii
    • Articole
    • Reparatii
    • Restaurari
  • Anunturi
    • Adauga un Anunt Vand/Cumpar
    • Adauga Anunt Servicii
    • Anunturi Cumparare
    • Anunturi Vanzare
    • Prestari Servicii
  • Donatii
  • Contact
    • Membrii
    • Linkuri & Parteneri
    • Contact
Navigare
»
Prima pagina
»
Vizionare Profil Popescu Gelu Marius
»
colectia de aparate istorice de comunicatii, radi
»
FuG 10 EK ( E 10 K ) - radioreceptor de bord pe unde scurte Luftwaffe

Lorenz Superheterodina FuG 10 EK ( E 10 K ) - radioreceptor de bord pe unde scurte Luftwaffe

Adauga la favorite Adauga Comentariu
Imagini

marire

marire

marire

marire

marire

marire

marire

marire

marire

marire

marire

marire
Apasati pe imagine pentru a-l deschide. Apasati pe marire pentru a vedea imaginea pe tot ecranul.

Producator: Lorenz
Model: FuG 10 EK ( E 10 K ) - radioreceptor de bord pe unde scurte Luftwaffe
Tip: Superheterodina
Tuburi: 8 x RV12P2000
An fabricatie: 1939
Aceasta inregistrare a fost actualizata in data de 22/01/2019

Descriere


In perioada anilor 1936-1937 firma Lorenz a dezvoltat sistemul radio FuG 10 (Funkgerät) pentru aeronavele Luftwaffe. Incepand cu anul 1939 sistemul radio FuG 10 a devenit sistemul standard pentru toate aeronavele de mare capacitate, cum ar fi Heinkel He 111, Messerschmidt ME 110, Junkers Ju 88 si Dornier DO 217, iar pana la sfarsitul razboiului au fost produse atat de catre firma Lorenz, dar si de catre firmele licentiate, un numar de aproape 300.000 de sisteme*.

Pornind de la aceasta cifra, apoi luand in considerare pierderile din anii de razboi, dar si distrugerile de echipamente de dupa acesta, la nivel global se poate vorbi despre un anume grad de raritate atribuit oricarui subansamblu din acest sistem, care a facut parte din elita tehnicii de lupta germane in cel de-al doilea razboi mondial.

Radioreceptorul FuG 10 EK (E10K) prezentat in aceasta colectie este un radioreceptor de tip superheterodina, destinat receptiei undelor scurte din intervalul 3…6 MHz, conceput in prima varianta standard, cu 8 tuburi identice de tip RV12P2000. Modurile de lucru asigurate sunt telegrafie cu manipulare in amplitudine (A1) si fonie cu modulatie de amplitudine (A3).

Radioreceptorul este in stare de functionare si se numara printre generatiile de aparate produse la inceputul razboiului, avand seria stantata pe foita din aluminiu, spre deosebire de cele fabricate in loturile tarzii, care, in urma simplificarilor adoptate pentru scurtarea timpului de productie dar si din lipsa fortei de munca, au avut seriile tiparite pe hartie. Carcasa si-a pastrat vopseaua originala cu unele neconformitati care pot fi trecute cu vederea, meritand a fi pastrat in aceasta stare, fara a fi revopsit. Remarcabil este faptul ca este un exemplar uniserie, care nu a suferit inlocuiri in cadrul subansamblelor sale, prezentand aceeasi serie pe fiecare subansamblu component, asa cum se poate observa si in imagini. Din pacate in urma procesului denazificarii a au fost indepartate de pe eticheta insemnele producatorului. Toate elementele de sasiu poarta sigla ”Nüral“ (Nürnberg Aluminium Werke). Toate tuburile prezente in receptor si in setul de rezerva al acestuia sunt cele militare, avand semnele caracteristice.

Acest tip de radioreceptor s-a aflat si in dotarea fortelor Aeronauticii Regale Romane (ARR)** in perioada 1940-1944 si chiar ulterior acestei perioade, pana la dezafectare. Un exemplar revopsit la culoarea avuta pe cand apartinea ARR si care actualmente nu mai face parte din colectia personala, este ilustrat intr-una dintre imagini, alaturi de piesa prezentata.

Sursa de alimentare impreuna cu conectorul de bord sunt constructii realizate personal, iar casca de pilot este prezentata in scop ilustrativ, fiind foarte apropiata ca design si conectica  de castile din dotarea Luftwaffe. Intre imagini se poate observa si schema electrica a aparatului.

Adresez multumiri domnului dr. ing. Christoph Vernaleken pentru permisiunea de a ilustra modul de dispunere a elementelor sistemului radio FuG 10 la bordul unei aeronave Junkers 388, prin reproducerea unei imagini apartinand website-ului domniei sale.

Va multumesc pentru vizualizare.

* = Conform:

http://www.luftarchiv.de/index.htm?/bordgerate/funk.htm

** = Conform:

https://ro.wikipedia.org/wiki/For%C8%9Bele_Aeriene_Regale_ale_Rom%C3%A2niei#Avioane_produse_sub_licență_în_România



Proprietar Vezi profil
Popescu Gelu Marius
Adresa pentru corespondenta:
Aceasta informatie este confidentiala, disponibila exclusiv membrilor autentificati.
Obiectul apare in


Nota:
Ultimele note acordate:
Dragan George a acordat nota
Incze Andras a acordat nota
Sandu Anton a acordat nota
Bradateanu Valentin a acordat nota
Lupu Marin a acordat nota

Adauga comentariu

Comentarii
Popescu Gelu Marius a spus in data de 2019-01-28 19:25:51

Domnule Nicolae, va multumesc pentru apreciere si sustinere. 

In cazul radioreceptorului E10K pe care l-am pastrat in colectie si pe care l-am prezentat aici, lucrarile de restaurare s-au limitat doar la indepartarea unor oxizi caracteristici sasielor din aluminiu, reacoperirea lor partiala la culoarea initiala, curatarea elementelor de conectica, curatarea, deblocarea si gresarea mecanicii, precum si efectuarea unor masurari si reglaje dupa repunerea in functiune. Desi  aspectul fizic este oarecum ”umbrit“ de unele mici exfolieri ale stratului final de vopsea, am ales ca aceasta piesa sa isi pastreze in continuare finisajul original. Primul strat de vopsea (cel deschis la culoare, care se poate observa in dreptul initialelor EK) s-a pastrat aproape neatins, asa cum a fost aplicat in urma cu aproape opt decenii, iar cel final, chiar daca prezinta unele neconformitati este totusi stratul original. Daca prin revopsire aparatul ar fi aratat astazi ca unul nou, atunci poate ca ar fi sedus ceva mai mult privirea… dar nu ar mai fi fost niciodata cel care a fost candva...




Moderator
Nicolae Anton Popescu a spus in data de 2019-01-25 20:27:12
Pretioasa si bine venita lectie de istorie a domnului Popescu ca ne incanta cu o alta piesa de exceptie.Intamplarea face sa detin numarul din noiembrie 1939 al prestigioasei reviste La Science et la Vie in care sunt prezentate fotografiile si caracteristicile sus numitelor aeronave Luftvaffe.Felicitari pentru achizitie si restaurare,va asteptam cu urmatoarea piesa!


Toate drepturile de autor privind continutul jurnalelor, colectiilor si a imaginilor sunt rezervate exclusiv proprietarilor acestora.
Imaginile procesate prin acest site sunt protejate prin legea drepturilor de autor.

Home Membrii Contact Statut Publicitate Termeni si conditii de utilizare Resurse si bannere

 

Disclaimer: We do not accept any responsability or liability whatsoever with regard to the material on this site. This material is information of a general nature only wich is not intended to address the specific circumstances of any particular individual or entity; not necessarily comprehensive, complete, accurate or up to date; sometimes linked to external sites over wich we have no control and for wich we assume no responsability; not professional or legal advice.

Nota: Nu suntem responsabili si nu putem sa fim trasi la raspundere cu privire la materialele de pe acest site. Informatiile disponibile au un caracter general si nu sunt destinate să abordeze circumstanţe specifice ale unei persoane sau entităţi; informatiile nu sunt exhaustive, exacte sau actualizate; uneori sunt legaturi catre site-uri externe asupra cărora nu avem nici un control şi pentru care nu putem sa raspundem sau sa ne asumam responsabilitate; nu contin sfaturi profesionale sau juridice.

Copyright (c) 2014 - Asociatia Colectionarilor de Aparate Radio din Romania Pro Radio Antic. Toate drepturile rezervate.

Powered by Icetech

escorte romania tv online muzica mp3 filme porno xxx xxx filme porno porno filme porno xxx filme porno gratis filme porno online porno xxnxx xxnxx porno futai gratis filme porno